RSS
 

Archiwum dla kategorii ‘dania główne’

Letnia sałatka z kuskusem, grillowanymi warzywami i kurczakiem

17 sie

Składniki:

  • 150 g kaszy kuskus
  • 1 czerwona papryka
  • 1 średniej wielkości cukinia
  • pomidory suszone w oleju
  • 1 szklanka pomidorków koktajlowych
  • świeże zioła (bazylia, oregano)
  • sól
  • ostra mielona papryka
  • czarnuszka 
  • 120 ml jogurtu naturalnego
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 filety z piersi kurczaka

Sposób przygotowania:

Filety z piersi kurczaka marynujemy (najlepiej przez całą noc) w mieszance jogurtu naturalnego z dodatkiem soli, pieprzu oraz posiekanych ząbków czosnku. Kaszę kuskus zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na 5 minut. Na grillowej patelni lub grillu opiekamy krótko posiekaną w kostkę cukinię oraz paprykę. Olej z suszonych pomidorów mieszamy z solą, ostrą mieloną papryką i posiekanymi świeżymi ziołami. Łączymy kaszę kuskus z grillowanymi warzywami, posiekanymi suszonymi pomidorami, oraz pomidorkami koktajlowymi. Polewamy aromatyzowanym olejem dodajemy pokrojoną grillowaną pierś kurczaka i posypujemy czarnuszką. 

Smacznego ;)

PS. Sałatka smakuje równie dobrze na ciepło jak i na zimno, można podawać ją dodatkowo w delikatnym sosem jogurtowym :) 

Zachowaj smak wakacji z Victorinox!

We wszystkich precyzyjnych cięciach pomagał mi zawsze niezawodny #MyVictorinox  ;)

 
1 komentarz

Napisane w kategorii dania główne, sałatki

 

Kluchy serowe z sosem malinowym

25 lip

Składniki:

  • 400 g białego sera
  • ½ szklanki kaszy manny
  • 1 szklana mąki u mnie orkiszowa (może być pszenna)
  • 2 łyżki masła
  • 1 duże jajko
  • ½ laski wanilii (można pominąć)

 

 

 

 

 

Sposób przygotowania:

Ser  blendujmy z dodatkiem jajka. Masło rozpuszczamy w tygielku. W misce łączymy ser z jajkiem i kaszą manną dodajemy przesianą mąkę oraz  ziarna wanilii, na końcu dodajemy rozpuszczone wystudzone masło i zagniatamy ciasto. Z ciasta formujemy kule – mi wyszły z tej porcji 24 szt. Gotujemy wrzucając na wrzącą wodę przez 5-8 min do momentu aż wypłyną na powierzchnie wody. Podajemy z sosem przygotowanym z utartych świeżych malin.

Smacznego :)

 
Komentarze (3)

Napisane w kategorii dania główne

 

Placki szpinakowo-twarogowe

22 lip

Składniki:

  • 100 g twarogu
  • pęczek szpinaku
  • 1 ząbek czosnku (można zastąpić np. koperkiem lub suszonymi pomidorami)
  • 1 jajko
  • 2-3 łyżki mąki owsianej

 

 

 

Sposób przygotowania:

Szpinak dokładnie myjemy i osuszamy, czosnek obieramy ze skórki, całość blendujemy. Gdy szpinak będzie rozdrobniony (można użyć mrożonego szpinaku, ale należy go dobrze odcisnąć) dodajemy twaróg i jeszcze przez chwile blendujemy. Następnie dodajemy jajko oraz mąkę i dokładnie mieszamy. Smażymy na suchej patelni na małym ogniu po 3-4 min z każdej strony.

Smacznego :)

PS. Zatwierdzone przez najbardziej surowego krytyka kulinarnego ;)

 Wytrawne tarty i placki - najlepsze na letni obiad

 

Orientalna wieprzowina

07 mar

Składniki:

  • 750 g Warzywa na patelnie ORIENTALNE Hortex
  • 750 g wieprzowiny (u mnie łopatka wieprzowa)
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 3 łyżki sosu worcestershire
  • 1 łyżka ostrego sosu chili
  • 3 ząbki czosnku
  • kawałek imbiru
  • sól do smaku
  • 300 g ryżu ugotowanego na sypko

Sposób przygotowania:

Wieprzowinę kroimy w małe kawałki i marynujemy w mieszance sosów sojowego, worcestershire, chili wraz z pokrojonymi drobno ząbkami czosnku i imbirem. Tak przygotowane mięso odstawiamy na całą noc do lodówki. Rozgrzewamy na głębokiej patelni typu wok olej na którym obsmażamy zamarynowaną wieprzowinę, gdy ta będzie zarumieniona z każdej strony dokładamy mrożone warzywa, całość smażymy ok 15 minut, jeśli jest taka potrzeba doprawiamy solą. Marynata utworzy aromatyczny sos. Tak przygotowaną wieprzowinę z warzywami podajemy od razu po przygotowaniu z ryżem ugotowanym na sypko. Z tej porcji wyjdzie 6 porcji.

Smacznego :) 

Mój dzień z Hortex

 
Brak komentarzy

Napisane w kategorii dania główne

 

Prosty w przygotowaniu jesienny makaron z suszonymi pomidorami, kurczakiem, rukolą i słonecznikiem

17 paź

Uwielbiam wszystkie dania z makaronu, smakują mi szczególnie w połączeniu z sezonowymi składnikami. Jesienią pożywne i rozgrzewające potrawy są podstawą mojego jadłospisu. Ważna jest nie tylko prostota wykonania ale i kompozycja smaków oraz swego rodzaju uniwersalność przygotowywanych potraw. Prezentowane danie jest tego najlepszym przykładem, smakuje idealnie zarówno na ciepło i w takiej postaci sprawdza się głównie na obiad lub kolacje, jak i na zimno dzięki czemu można je zabrać ze sobą w formie lunch box-u do pracy.

Składniki:

  • 1 paczka makaronu Lubella Pióra nr 17
  • 1 podwójny filet z piersi kurczaka
  • 5 ząbków czosnku
  • 1 mała papryczka chilli
  • ½ łyżeczki soli sól
  • 1 łyżeczka słodkiej wędzonej papryki
  • 1 łyżka przyprawy suszone pomidory z czosnkiem niedźwiedzim i czarnuszką
  • słoik pomidorów suszonych w oleju
  • ½ szklanki pomidorków koktajlowych
  • ¾ szklanki ziaren słonecznika
  • świeża rukola

 

 

Sposób przygotowania:

Ząbki czosnku i papryczkę drobno siekamy i obsmażamy na oleju z odsączonych suszonych pomidorów. Dodajemy pokrojonego w kostkę kurczaka, przyprawiamy i wszystko razem smażymy. Gdy kurczak będzie gotowy dodajemy pokrojone w paski suszone pomidory oraz pokrojone na pół pomidorki koktajlowe. Makaron gotujemy w osolonej wodzie przez 8-10 minut zgodnie ze wskazaniami na opakowaniu. Słonecznik prażymy na suchej patelni do czasu aż się zarumieni. Odcedzony ciepły makaron łączymy z kurczakiem, słonecznikiem oraz rukolą.

Smacznego :)

Przepis powstał w myśl hasła  „1000 osobowości, 1000 pomysłów, jedna Lubella” i bierze udział w konkursie.

1000 osobowości, 1000 pomysłów, jedna Lubella!

 
Brak komentarzy

Napisane w kategorii dania główne, makarony

 

Ryba w cieście z warzywami

14 wrz

Składniki sos:

  • 2 marchewki
  • 2 pomidory 
  • 2 czerwone papryki
  • ¾  łyżki czerwonej pasty curry
  • olej kokosowy

Składniki ryba:

  • 400 g filetów z pstrąga
  • sól
  • pieprz cytrynowy
  • 1 jajko
  • ½ szklanki mąki kukurydzianej
  • ½ szklanki mąki pszennej
  • zimna woda
  • ½ łyżeczki curry
  • ½ łyżeczki mielonego imbiru
  • ½ łyżeczki mielonego czosnku
  • olej do smażenia

Pozostałe składniki:

  • 150 g ryżu
  • świeża kolendra
  • cytryna

Sposób przygotowania:

Paprykę i pomidory pieczemy (w piecyku rozgrzanym do 200 stopni przez 20 minut, po tym czasie pozostawiamy w przykrytym garnku do wystudzenia) a następnie pozbawiamy skórki i gniazd nasiennych. Marchewkę ścieramy na grubych oczkach tarki, pomidora i paprykę kroimy w drobną kostkę. Smażymy marchewkę na rozgrzanym oleju aż delikatnie zmięknie, następnie dodajemy paprykę i pomidory, chwilę razem dusimy aż pomidory się rozpadną i stworzą sos, wtedy doprawiamy całość pastą curry.  Rybę oprószamy przed smażeniem solą i pieprzem cytrynowym. Z pozostałych składników przygotowujemy ciasto (w konsystencji przypominające gęste ciasto naleśnikowe). Kawałki fileta obtaczamy w cieście i smażymy z obu stron na rozgrzanym oleju. Rybę podajemy z orientalnym warzywnym sosem i ryżem, oprószając całość natką kolendry i skrapiając odrobiną soku z cytryny.

 Smacznego :)

 
Komentarze (2)

Napisane w kategorii dania główne, ryby

 

Letnie spaghetti z sosem pomidorowym i klopsikami

04 sie

Składniki sos:

  • 4 duże pomidory
  • 2 małe cebule
  • 1 ostra papryczka
  • 2 ząbki czosnku
  • 4 gałązki selera naciowego
  • kilka łyżek oliwy
  • sól
  • świeżo mielony czarny pieprz
  • 1 łyżka cukru
  • 1 papryka
  • 1 młoda cukinia

Składniki klopsiki:

  • 0,5 kg mielonego mięsa z piersi kurczaka
  • 1 małe jajko
  • sól
  • świeżo mielony czarny pieprz
  • 0,5 wędzonej słodkiej papryki
  • bułka tarta
  • mąka kukurydziana

Pozostałe składniki:

  • opakowanie makaronu orkiszowego spaghetti
  • mozzarella

Sposób przygotowania:

Na rozgrzanej oliwie podsmażamy pokrojone w kostkę cebulkę, czosnek, ostrą papryczkę oraz gałązki selera naciowego. Pomidory parzymy i pozbawiamy skórki, następnie usuwamy gniazda nasienne i kroimy w kostkę, dodajemy do reszty warzyw i dusimy aż do czasu niemal całkowitego rozgotowania. Pod koniec doprawiamy do smaku cukrem, solą i pieprzem i dodajemy pokrojoną w słupki paprykę oraz cukinię. Chwilę wszystko razem dusimy i zestawiamy z ognia. W misce wyrabiamy mięso mielone z jajkiem, przyprawami i bułką tartą. Formujemy małe, okrągłe klopsiki, obtaczamy w mące kukurydzianej i obsmażamy na złoty kolor, a następnie przekładamy do sosu. Makaron gotujemy w osolonej wodzie. Podajemy z aromatycznym sosem oraz pokrojoną w kostkę mozzarellą.

Smacznego :)

PS. Taki makaron to doskonała, lżejsza alternatywa dla tradycyjnego sosu bolognese, w sam raz na lato kiedy pod dostatkiem mamy sezonowych warzyw. 

 
Brak komentarzy

Napisane w kategorii dania główne, makarony

 

Chaczapuri gruzińskie

10 mar

Składniki ciasto:

  • 150 ml wody
  • 75 ml mleka
  • 42 g świeżych drożdży
  • 100 ml oleju rzepakowego
  • ½ kg mąki pszennej
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka soli

Składniki farsz:

  • 350 g białego sera
  • 1 szalotka
  • 150 g boczku wędzonego
  • ½ pęczka koperku
  • sól
  • świeżo mielony biały pieprz

 

Sposób przygotowania:

Wodę i mleko podgrzewamy, następnie rozpuszczamy w nich drożdże oraz cukier. Do miski przesiewamy mąkę z dodatkiem soli, wlewamy olej oraz rozpuszczone drożdże i zagniatamy ciasto. Przygotowane ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na min. 20 minut. Na patelni podsmażamy pokrojone w drobną kostkę cebulkę oraz boczek. W misce rozcieramy widelcem biały ser łączymy go z posiekanym koperkiem, oraz podsmażonym boczkiem, doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Wyrośnięte ciasto dzielimy na 2 części i formujemy z nich kule, każdą wałkujemy na stolnicy. Na środek każdego placka nakładamy połowę farszu, a następnie składamy boki do środka i dokładnie zlepiamy. Placki smażymy na suchej patelni na średnim ogniu, do czasu aż się zarumienią i będą chrupkie.

Smacznego :)

 
Komentarze (2)

Napisane w kategorii dania główne

 

Pierogi z pieczarkami i camembertem

20 lut

Składniki ciasto:

  • 750 g mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 300 ml gorącej wody
  • 1 jajko

Składniki farsz:

  • 1,5 kg pieczarek
  • 1 szalotka
  • ½ pora
  • ½ pęczka pietruszki
  • 190 g serka camembert
  • świeżo mielony marynowany zielony pieprz
  • sól

Sposób przygotowania:

Mąkę przesiewamy z solą na stolnice, dodajemy roztrzepane jajko i powoli wlewamy wodę i mieszamy widelcem. Następnie wyrabiamy ciasto rękami na gładką masę, odstawiamy ciasto przykrywając je miseczką na kilka minut aby odpoczęło. W tym czasie przygotowujemy farsz, szalotkę siekamy w kostkę a pora w paseczki i podsmażany na oleju aż nieco się zarumienią. Pieczarki ścieramy na grubych oczkach tarki i dodajemy do cebuli i pora, dusimy wszystko razem aż grzyby zmiękną a cały wypuszczony przez nie płyn odparuje. Doprawiamy świeżo mielonym zielonym pieprzem oraz solą i odstawiamy do wystudzenia. Camembert kroimy w drobną kostkę i dodajemy do pieczarek. Na koniec dodajemy posiekaną natkę pietruszki. Ciasto rozwałkowujemy i wycinamy z niego okrągłe placuszki nakładamy na nie farsz i przykrywamy drugim plackiem ciasta, następnie zawijamy brzegi dookoła. Gotujemy w osolonej wodzie przez ok 3-5 minut od momentu aż wypłyną. Wyjmujemy je łyżką cedzakową na talerze rozkładając je pojedynczo aż obciekną aby się nie posklejały. Podajemy ciepłe skropione roztopionym masłem i oprószone natką pietruszki.

Smacznego :)

 
Brak komentarzy

Napisane w kategorii dania główne

 

CHINKALI – gruzińskie pierożki

25 sty

Składniki ciasto:

  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 2/3 szklanki wody
  • ½ łyżeczki soli

Składniki nadzienie:

  •  400 g wołowiny lub baraniny
  •  200 g wieprzowiny
  •  2 cebule
  •  ½ pęczka natki pietruszki
  •  ½ pęczka natki kolendry
  •  ½ szklanki bulionu lub wody
  •  ¾ łyżki soli
  •  ¾ łyżki świeżo mielonego pieprzu

Sposób przygotowania:

Z mąki, soli i wody wyrabiamy dość ścisłe ciasto. Odstawiamy je przykryte miseczką lub ściereczką na ok 20 minut. Wieprzowinę i wołowinę myjemy, osuszamy a następnie mielimy. Do mięsnej mieszanki dodajemy drobno posiekane cebule, pietruszkę, kolendrę oraz sól i świeżo zmielony pieprz. Dokładnie wyrabiamy a następnie dodajemy ciepły bulion lub wodę i ponownie mieszamy. Z ciasta robimy wałek i kroimy je na plasterki o grubości ok 1,5 cm. Następnie każdy kawałek ciasta rozwałkowujemy na cieniutki placek o średnicy ok.13 cm. Na środku każdego okręgu układamy dużą czubatą łyżkę mięsnego farszu. Zbieramy brzegi ciasta i tworzymy sakiewkę. W garnku gotujemy wodę, pierożki gotujemy w osolonej wodzie przez ok. 15 minut od wypłynięcia (ze względu na to że farsz jest surowy) co jakiś czas mieszając. Podajemy na ciepło oprószone świeżymi ziołami i ulubionymi przyprawami.

Smacznego :)

 

 
Komentarze (2)

Napisane w kategorii dania główne